Recenzje

kup bilety online

Queerowy spleen

W letnie wieczory warszawski Teatr Polonia zabiera widzów w podróż po klubach nocnych Madrytu. Barwny świat z filmów Pedro Almodóvara ożywa przy Marszałkowskiej za sprawą monodramu w reżyserii Anny Wieczur-Bluszcz. Na scenie rządzi niepodzielnie Agrado, kiedyś mężczyzna pielęgniarz, dziś kobieta bożyszcze i gwiazda pulsującego zmysłowym rytmem Cafe Luna. Anna Sroka-Hryń w roli transseksualnej divy uciekającej na scenę przed samotnością i bólem po śmierci syna i utracie ukochanej Loli umiejętnie łączy prowokacyjny kamp z subtelną melancholią. Agrado w jej wykonaniu jest przegięty, ale nie przerysowany. Najciekawszą, bo uniwersalną opowieść o tęsknocie za miłością buduje na scenie muzyka wykonywana na żywo przez znakomity zespół Mateusza Dębskiego. Rytm przedstawienia wyznaczają najsłynniejsze przeboje z filmów Almodóvara zręcznie przepisane na język polski przez Annę Burzyńską, w brawurowych wykonaniach Sroki-Hryń. Gorzkie, liryczne „Nie zostawiaj mnie” czy drapieżne, prowokacyjne „W teatrze” uwiodą nie tylko miłośników hiszpańskiego reżysera. 

Dobra muzyka, kabaretowy blichtr i szczypta nostalgii – oto sprawdzony przepis na udany wieczór w teatrze.

Źródło: https://www.newsweek.pl/kultura/recenzja-almodovaria-maria-janicka-rez-anna-wieczur-bluszcz-teatr-polonia/x4zbthx


Dodatkowe informacje

 

Kasa i foyer teatru są wynajmowane od m.st. Warszawy - Dzielnicy Śródmieście

Mecenas
Technologiczny
Teatrów

Doradca
prawny
teatrów

WYPOSAŻENIE TEATRÓW
DOFINANSOWANO
ZE ŚRODKÓW

PREMIERY W 2020 R.
DOFINANSOWANE PRZEZ

PATRONI MEDIALNI

Z OSTATNIEJ CHWILI !
X