kup bilety online

Komunikat prasowy

„Konstelacje” w Teatrze Polonia

Magdalena Kuydowicz, www.zwierciadlo.pl

Lubię sztuki oparte na zabawie dialogiem i powtórzeniach, a „Konstelacje” Nicka Payne’a na tym właśnie polegają. O tym spektaklu było głośno już od jakiegoś czasu. W wywiadzie dla jednego z magazynów kobiecych Maria Seweryn mówiła, że  będzie śmiesznie i o miłości, i o seksie. Ale nie tylko.

Dwoje bohaterów, Marianne i Roland spotykają się pewnego deszczowego popołudnia na grillu u znajomych, choć mogliby się nie spotkać, i zaczynają rozmowę, której mogliby nie przeprowadzić. Bawiąc się konwencją powtórzeń i  licznych wariacji następstw, aktorzy pokazują, jak przypadek może zmienić nasze życie. Płynnie przechodzą z jednej sceny w drugą, w rytm znakomitej muzyki na żywo granej przez jazzowe trio. To muzyka nabija rytm ich dialogów i to ona każe widzom zmieniać kąt patrzenia na kolejną odgrywaną w szalonym tempie sytuację sceniczną.

Marianne (Maria Seweryn) obdarzona jest ogromnym scenicznym wdziękiem. Aktorka konsekwentnie i w naturalny sposób gra całym ciałem, wykorzystując drobne gesty, np. przejście z jednego stanu emocjonalnego w drugi zaznacza tylko lekkim klaśnięciem dłoni. Roland w interpretacji Grzegorza Małeckiego to postać wielowymiarowa. Zabawny producent ekologicznych odmian miodu na naszych oczach zmienia się w nieznośnego egoistycznego kochankiem, żeby za chwilę okazać się  uroczym i troskliwym mężem, a w końcu zrozpaczonym i opuszczonym mężczyzną.

Ta sztuka przypomniała mi słynny film sprzed lat, „John i Mary” z Mią Farrow i Dustinem Hoffmanem w rolach głównych. Choć pozornie rozmarzone oczy Amerykanki i  zimne niebieskie spojrzenie Grzegorza Małeckiego nie mają ze sobą nic wspólnego, to, patrząc na nich, odczuwałam podobne wzruszenie. A o emocje przecież chodzi.

Krótko mówiąc: mamy kolejny teatralny przebój na scenie Krystyny Jandy.

Kasa i foyer teatru są wynajmowane od m.st. Warszawy - Dzielnicy Śródmieście

Mecenas
Technologiczny
Teatrów

Doradca
Prawny
Teatrów

Wyposażenie teatrów
dofinansowano
ze środków

PREMIERY W 2019 R.
DOFINANSOWANE PRZEZ


Patroni medialni