kup bilety online

Spektakl

koncert

WARSZAWSKIE WIECZORY JAZZOWE - cykl gościnnych koncertów


Cykl koncertów jazzowych, który od 16 marca 2008r. raz w miesiącu będzie gościł w Teatrze Polonia. Program ma już kilkuletnią tradycję. Poprzednio nosił nazwę „Jazz, Powidła, Lasy". Nazwa, wymyślona przez Artura Andrusa, była bardzo swobodnym odniesieniem do nazwy „Jazz Jamboree". Ideą cyklu było znalezienie takiej formuły prezentacji muzyki jazzowej, która z jednej strony byłaby na najwyższym poziomie artystycznym, a z drugiej docierałaby do szerokiej publiczności. W ten sposób powstał program, który łączy muzykę jazzową z kabaretowym, lekkim słowem.

Sekcję muzyczną tworzą czołowi polscy muzycy jazzowi: 
Robert Majewski-tp,
Paweł Perliński-p,
Andrzej Łukasik-b,
Sebastian Frankiewicz-dr

natomiast Artur Andrus, znany satyryk i dziennikarz radiowy i telewizyjny stanowi jednoosobową sekcję słowną, której zadaniem jest zagrzewanie, rozbawianie, nastrajanie - niekoniecznie ściśle związane z propozycjami muzycznymi, ale tak, "żeby nie przeszkadzać."

Do każdego muzycznego spotkania zapraszany jest gość - wokalista lub instrumentalista. I tak obok utytułowanych nazwisk takich jak: Ewa Bem, Henryk Miśkiewicz, Lora Szafran, Iza Zając, Tomasz Szukalski, Ewa Uryga, Danuta Błażejczyk, Marek Bałata, Andrzej Dąbrowski, pojawiają się w programie nazwiska młodych, wyróżniających się na rynku jazzowym wokalistów miedzy innymi: Janusza Szroma, Doroty Miśkiewicz, Anny Serafińskiej, Ingi Lewandowskiej, Agnieszki Wilczyńskiej, Grzegorza Karnasa. Z wykonawców zagranicznych gościliśmy: Amerykanów Miles'a Griffith'a i Monty'ego Waters'a, Sibel Kose (Turcja), Marca Thomasa (Francja), Vivian Buczek (Szwecja).

Gościem kwietniowego wieczoru będzieMarc Thomas.

Od kiedy miał 4 lata mały Marc pasjonuje się wszystkim, co swinguje, od Salvadora do Fitzgerald. Debiutuje z łatwością w wieku 16 lat w CIM. Michel Roques i Jean Claude Fohrenbach są jego pierwszymi mistrzami. Trzy lata później, w 1979 roku zwycięża w konkursie jazzowym Defense. Grając repertuar bardziej współczesny, wraz z Michelem Godardem i grupą Bakea, jest jeszcze raz laureatem tego ż konkursu w 1981. Zaczyna grać w formacjach wokalnych CIM, dla przyjemności, potem decyduje się studiować śpiew razem z Jeanem Claudem Briodinem i Christian Legrand. Jest studentem szczególnie uzdolnionym, startuje szybko jako wokalista i występuje na całym świecie z różnymi kapelami jazzowymi, takimi jak Urbansax, Henry Guedon, Jerome Savary.

Można go było usłyszeć grającego i śpiewającego z Sonny Rollinsem, Lee Konitzem, Billy Hartem, Marvą Wright, Houston Person, Michelem Graillerem, Luigim Trussardi, Charlesem Belonzi, Georgesem Arvanitasem, Emmanuelleem Bexem, Danielem Huckiem, Jean Loup Longnonem. Powoli, ze swą specyfiką bycia „Croonerem”, Marc Thomas specjalizuje się w występach w wielkimi orkiestrami. Jest dziś zresztą zwracającym na siebie uwagę wokalista Claude Bolling Big Band i głównym solistą grupy wokalnej 6 ½ , nominowanym do nagród-wiktorów muzycznych w 1998 roku.

W 2001 Yves Chamberlan zaproponował mu produkcję albumu. Z akompaniamentem swych współników: Guillaume Naud na fortepianie, Lukiem Army na kontrabasie, Danielem Bruno Garcia na perkusji nagrał „Le Soir”, album ze standardami po francusku, śpiewany z naturalną elegancją i z ową zaskakującą nonszalancją, która jest mu właściwa.

www.webxy.com/marcthomaswww.myspace.com/marcthomasjazz

„Warszawskie Wieczory Jazzowe" odbywają się dzięki wsparciu Biura Promocji Miasta m. st. Warszawy.

Wstęp wolny za okazaniem zaproszenia, które można odebrać w kasie.
Serdecznie zapraszamy!

Kasa i foyer teatru są wynajmowane od m.st. Warszawy - Dzielnicy Śródmieście

Mecenas
Technologiczny
Teatrów

Doradca
Prawny
Teatrów

Wyposażenie teatrów
dofinansowano
ze środków

PREMIERY W 2019 R.
DOFINANSOWANE PRZEZ


Patroni medialni