kup bilety online

Spektakl

koncert operowy

PRIMADONNY - NADZWYCZAJNY KONCERT OPEROWY

Wystąpią Aleksandra Kurzak i Małgorzata Walewska
oraz Robert Morawski na fortepianie

Aleksandra Kurzak* oficjalna strona

Sopranistka, ukończyła Akademię Muzyczną we Wrocławiu, Wydział Wokalny (z wyróżnieniem) oraz Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu. Laureatka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w 1998 r. Laureatka konkursów w Helsinkach, Barcelonie oraz Kantonie. Debiutowała w Operze Wrocławskiej. W latach 2001-2007 była solistką Staatsoper w Hamburgu. Od 2007 związana m. in. z takimi teatrami jak: Metropolitan Opera w Nowym Jorku, ROH Covent Garden w Londynie, Bayerische Staatsoper w Monachium, Wiedeńska Staatoper, Festiwal w Salzburgu.  Córka Jolanty Żmurko - sopranistki i Ryszarda Kurzaka - waltornisty.

Ważniejsze role:

  • Aspasia w Mitridate (Covent Garden),
  • Kleopatra w Juliusz Cezar Haendla w Bawarskiej Operze Narodowej,
  • Adela w Zemsta Nietoperza w monachijskiej Bawarskiej Operze Narodowej,
  • Norina w Don Pasquale Donizettiego w operze w Palermo oraz w Covent Garden,
  • Adina w "Napoju Miłosnym" Donizettiego w Covent Garden
  • Gilda w Rigoletto Verdiego w operze w Tuluzie,
  • Ännchen w Der Freischütz podczas festiwalu w Salzburgu,
  • Blondchen w Uprowadzenie z seraju Mozarta w Lyric Opera of Chicagooraz Metropolitan Opera, Nowy Jork,
  • Maria w Córka pułku DonizettiegoOperze w Hamburgu,
  • Zuzanna w Le Nozze di Figaro Mozarta w Operze w Hamburgu(Staatsoper),oraz w Covent Garden
  • Fiorilla w Turek we Włoszech Rossiniego w Operze w Hamburgu(Staatsoper),
  • Gilda / Gretel w Jaś i Małgosia Humpendricka w Operze w Hamburgu(Staatsoper),
  • Olimpia w Opowieściach Hoffmana Offenbacha w Metropolitan Opera, Nowy Jork.
  • Gilda w "Rigolettcie" Verdiego w Metropolitan Opera
  • Matilde w "Matilde di Shabran" w Covent Garden
  • Rosina w "Cyrulik Sewilski" Rossiniego w wiedeńskiej i bawarskiej Operze Narodowej (Staatsoper)
  • Donna Anna w "Don Giovanni" Mozarta w Theater an der Wien

 

Małgorzata Walewska* oficjalna strona

Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. F.Chopina w Warszawie, w klasie Prof. Haliny Słonickiej w 1994 r. Jeszcze jako studentka zadebiutowała w Operze Narodowej w Warszawie rolą Azy w operze “Manru” I.J. Paderewskiego. Od tego czasu można było podziwiać ją w warszawskiej operze między innymi jako Carmen (G.Bizet),Charlottę (Werther - J.Massenet), Hrabinę (Dama Pikowa – P.Czajkowski), Judytę (Zamek Księcia Sinobrodego - B.Bartok), Małgorzatę (Potępienie Fausta - H.Berlioz), Fenenę(Nabucco – G.Verdi) i Amneris (Aida – G.Verdi)
Jest laureatką wielu międzynarodowych konkursów;
I Miedzynarodowy Miedzyuczelniany Konkurs Wokalny we Wroclawiu- (1990, IInagroda)
II Miedzynarodowy Konkurs Alfredo Krausa w Las Palmas (Hiszpania,1992, nagroda)
Konkurs Luciano Pavarottiego w Filadelfii (USA,1992, finał).
Belvedere w Wiedniu (1992, finał).
Miedzynarodowy Konkurs im. St.Moniuszki w Warszawie (1992, dwie nagrody dla najlepszego mezzosopranu)
W 1999 roku brytyjski magazyn THE TIME wytypował Walewską jako „jedną z gwiazd, które oświetlą Polsce drogę w następne tysiąclecie.“
W konkursie Perły Polskiej Gospodarki 2008r. została uhonorowana Perłą Honorową za krzewienie kultury Polskiej na świecie.
Pierwszy występ zagraniczny odbył się od razu po studiach, w Niemieckim Bremer Theaterjako Cieca w „Giocondzie“ A.Ponchiellego. W trakcie tego kontraktu Walewska pojechała na przesłuchanie do Wiedeńskiej Staatsoper, czego efektem był kontrakt w latach 96/98. Tu po raz pierwszy pracowała z największymi gwiazdami; Luciano Pavarottim, PlacidoDomingiem, Luisem Limą, Simonem Estesem, Dimitrim Hvorostovskim, ThomasemHampsonem, Renato Brusonem, Berndtem Weiklem, Editą Gruberovą, MarjanąLipovšek, Gabrielle Schnaut.
We Włoszech Walewska zadebiutowała w 1995 roku jako Magdalena (Rigoletto) w festiwalowej produkcji Teatro della Opera di Roma w Villa Borghese. Konsekwencją tego debiutu był kontrakt z Teatro Comunale di Bologna w sezonie 03/04, gdzie śpiewałaUlrykę w Balu Maskowym. Wraz z bolońską obsadą pod dyrekcją maestro Danielle Gattiegozostała zaproszona na tournee po Emilli Romanii (wystepowała w Ferrarze, Piacenzy, Reggio Emilii, Modenie).
W Semperoper w Dreźnie przez parę sezonów Małgorzata Walewska śpiewała między innymi Miss Quickly w Falsaffie i Ulrykę w Balu maskowym G.Verdiego.W Deutsche Oper Berlin zadebiutowała jako Ms.Quickly potem śpiewała Amneris i po raz pierwszy Azucenę w Trubadurze Verdiego. W 2007 została zaproszona ponownie, aby wcielić się w rolę tytułowej bohaterki w operze Cassandra Vittorio Gnecchiego. Kolejny występ w tej operze będzie miał miejsce w 2011, kiedy to Walewska zaśpiewa Dalilę u boku Jose Cury jako Samsona.
Deutsche Oper am Rhein (Düsseldorf) w Essen i Luxemburgu Walewska debiutowała rolą Amneris, W Holandii wystąpiła w Den Haag w roli Carmen a w Rotterdamie i Utrechcie w roli Santuzzy. Debiut francuski nastąpił w roku 2004 w Montpellier, gdzie Walewska po raz kolejny zaśpiewała Ulrykę w Balu Maskowym. Tą samą rolą zadebiutowała we wrześniu 2008 roku w Teatro Real w Madrycie przedstawieniami dyrygował Jesus Lopez Cobos.
W grudniu 2007 po raz pierwszy zaśpiewała w Teatro Nacional de Sao Carlos w Lizbonie. W marcu 2008 maestro Domingo zaprosił ją do Waszyngtonu, gdzie jej kreacja Magdaleny w Rigoletto spotkała się z ciepłym przyjęciem krytyków.
16.III 2005r. zadebiutowała w Metropolitan Opera w Nowym Jorku jako Dalila w “Samsonie i Dalili”. W roli Samsona partnerował jej Jose Cura. Publiczność nagrodziła spektakl stojącą owacją. Tu należałoby wspomnieć o znakomitych recenzjach z debiutu Walewskiej jako Dalili w Palm Beach Opera na Florydzie w 1998 pod dyrekcją śp.MaestroA.Guadagno. Oprócz Dalili Walewska zaśpiewała w MET Santuzzę i Amneris. Konsekwencją debiutu w MET są kolejne kontrakty w USA: w Waszyngtonie, Baltimore, Honolulu. KreacjaJudyty w Zamku Sinobrodego (II-2009) w operze w Seattle spotkała się z wielkim entuzjazmem i zaowocowała kontraktami w tym teatrze na dwa kolejne sezony. Azucena w Trubadurze w styczniu 2010 i Dulcynea w Don Kichocie Jula Masseneta w lutym 2011 roku.
Od 1998r. śpiewaczka niemal co roku zapraszana jest do Finlandii na letni festiwal wSavonlinnie, gdzie śpiewała SantuzzęAmneris i Carmen. W Operze Narodowej w Helsinkach zadebiutowała w 2003 jako Eboli.
Do niezapomnianych należy też interpretacja Carmen przede wszystkim w WiedeńskiejStaatsoper i w Herodion Teather w Atenach. Wiosną tego roku Walewska ponownie stanęła w tym ,pięknym antycznym teatrze tym razem jako Amneris. We wrześniu 2006Walewska zadebiutowała w New National Theatre w Tokio śpiewając rolę księżniczki Eboliw premierowym przedstawieniu Don Carlosa.
W kwietniu 2009 roku Małgorzata Walewska po raz pierwszy wystąpiła w Krórewskiej OperzeCovent Garden w Londynie jako Azucena w premierowym przedstawieniu Trubadura w słynnej inscenizacji Eljasa Moschinskiego. W roli Manrica partnerował jej Roberto Alagna, a przedstawienia prowadził Maestro Carlo Rizzi. Walewska została ponownie zaproszona do Covent Garden jako księżniczka de Boulion w nowej produkcji Adriany Lecouvreur, która będzie miała miejsce w listopadzie 2010 r. Kolejnym, nowym doświadczeniem w życiu artystycznym śpiewaczki był debiut na francuskim festiwalu Sanxay, gdzie zaśpiewała swoją ulubioną rolę w operze „Aida” prasa pisała o niej „ jej wysokość Amneris”. Kolejny debiut nastąpił trzy miesiące później w październiku w San Francisco Opera tam zaśpiewała Azucenę.
Walewska śpiewa także repertuar oratoryjny; Magnificat (J.S.Bach), IX Symfonia (L.van Beethoven), II i III Symfonia (G.Mahler), Stabat Mater (G.Rossini), Msza C-durKoronacyjna (W.A.Mozart), Msza Es-dur (F.Schubert), Gloria (A.Vivaldi), Requiem(G.Verdi), Krol David (A.Honegger), Te Deum (A.Bruckner), Chrystus (F.List), Mephistophila w Kantacie “Faust” (Alfred Schnittke)
Śpiewaczka ma w swoim repertuarze wiele pieśni kompozytorów polskich i zagranicznych. Do jej ulubionych cykli należą: Wesendonk Lieder R.Wagnera i Les Nuits d‘ete H.Berlioza. Pieśni hiszpańskie Manuell de Falla

Dyskografia:
W 2000 roku Sony Classical wydało pierwszą klasyczną płytę Walewskiej "VOCE DI DONNA“ a potem płytę MEZZO z gatunku crossover.
W 2001 Walewska została odznaczona przez Biskupa Polowego krzyżem „Milito pro Christo“ za wybitną interpretację "AVE MARIA"- najpiękniejsze pieśni Maryjne. Płyta bardzo szybko osiągnęła status platyny.
W tym samym roku wraz z J.A.P. Kaczmarkiem Małgorzata Walewska odebrała platynową płytę za “Quo Vadis” – muzykę filmową wydaną przez Sony Classical.
W 2004 r. nowy album „Walewska i przyjaciele“ wydany przez firmę Dux został wyróźniony Asem Empiku za najlepiej sprzedawaną płytę.
W tym samym roku firma DUX wydała „Panta Rhei“, gdzie Walewska nagrała ścieżką wokalną do ambientnej muzyki Sebastiana Olko.
Utwór „Fisz“ z tej płyty został wykorzystany do Webeo (wideoklip interaktywny) autorstwaDawida Marcinkowskiego. Webeo zdobyło kilkadziesiąt nagród i wyróżnień na konkursach na całym świecie.
W grudniu 2007r ukazała się płyta z pieśniami Szymanowskiego i Wagnera.
W październiku 2008r. Gliwicki Teatr Muzyczny wydał DVD Carmen z Walewską w roli tytułowej. Dwa lata wcześniej ta inscenizacja została uznana za Wydarzenie Kulturalne roku i nagrodzona Złotą Maską w najważniejszej kategorii Spektaklu Roku,
Ostatnia płyta Walewskiej to FARNY. Wydane własnym nakładem pieśni religijne, arie z oper J.F.Haendla i utwory organowe nagrane na XVII – wiecznych organach w kościele Farnym w Kazimierzu Dolnym. Na organach gra Robert Grudzień
Dalsze szczegóły i recenzje na stronie www.walewska.net

Kasa i foyer teatru są wynajmowane od m.st. Warszawy - Dzielnicy Śródmieście

Mecenas
Technologiczny
Teatrów

Doradca
Prawny
Teatrów

Wyposażenie teatrów
dofinansowano
ze środków

PREMIERY W 2018 R.
DOFINANSOWANE PRZEZ


Patroni medialni