Katarzyna Wasilewska, Jacek Wasilewski
OJCIEC BÓG
Premiera 8 stycznia 2011 r. w 1500 m2 do wynajęcia.
Po pierwszych sukcesach sztuki w Warszawie i Krakowie, znakomitych recenzjach i entuzjastycznym przyjęciu publiczności, „Ojciec Bóg” zawita na deski Teatru Polonia. Zdaniem krytyków to monodram, który zmienia polski teatr.
„Ojciec Bóg” to ironiczna, przezabawna sztuka o ojcowskiej miłości. Jest częścią kultowego już projektu artystycznego, który rozgrywa się jednocześnie na deskach teatru i na Facebooku, gdzie śledzi go już 12 000 osób. Rewelacyjny, wzruszający tekst mówi o rzadko podejmowanym przez twórców temacie: relacjach między ojcem a synem. W roli tytułowej występuje Marcin Perchuć. Muzykę do sztuki skomponował Wojciech Waglewski.
Spektakl opowiada o tym, co dzieje się z mężczyzną, gdy rodzi mu się dziecko. Pokazuje relacje ojca z synem: kształtowanie się roli ojca, zaangażowanie w opiekę nad synem i wychowanie, reakcję na młodzieńczy bunt, uniezależnianie się syna i moment, gdy ojciec uświadamia sobie, że syn może go przerosnąć. Fascynujące jest oglądanie relacji rodzinnych z punktu widzenia ojca.
Pomysł na sztukę polega na pokazaniu tych uniwersalnych rozterek na przykładzie niecodziennych bohaterów: Boga i jego Syna. Atrybuty boskie i ponadczasowe biblijne historie autorzy sztuki zestawili z problemami wynikającymi z konfliktu pokoleń, typowymi dla dzisiejszych mężczyzn. Wątki znane ze Starego i Nowego Testamentu zderzają się ze zjawiskami współczesnej cywilizacji.
Z FACEBOOKA NA DESKI TEATRU
Projekt wystartował w czerwcu 2010 r. na Facebooku. To właśnie internauci byli pierwszą widownią sztuki. Także teraz widz może wejść w dialog z tytułowym bohaterem i twórcami sztuki zarówno przed jak i po spektaklu. Premiera monodramu odbyła się w styczniu 2011 r. Spośród wielu pozytywnych recenzji prasowych można przytoczyć chociażby zamieszczoną na łamach Gazety Wyborczej opinię, iż „Ojciec Bóg” zmienia polski teatr*. Z kolei Mariusz Ziomecki, po obejrzeniu sztuki napisał m.in.: „…jestem zdumiony, że to zdarzyło sie nie w NY, nie w San Fran, tylko nad Wisłą!”.
Zapraszamy do Teatru Polonia oraz zachęcamy do odwiedzenia fanpage:
http://www.facebook.com/OjciecBog.
Spektakl wyprodukowała grupa artystyczna Beobachter. Sponsorem sztuki są marka odzieżowa Rage Age i agencja reklamowa Heureka. Patronem medialnym jest TVN Warszawa.
*Gazeta Wyborcza; Fejs Bóg nawiedza polski teatr; Joanna Derkaczew, 19 stycznia 2011 r.